top of page

Färdiga e-tjänster

Scrolla ner för mer info

"Applicerbara e-tjänster även utanför plattformen"

Selfpoint Solutions

Smarta e-tjänster för utmaningar i många olika branscher

Våra färdiga e-tjänster är framtagna för att förenkla några av de vanligaste behoven i olika typer av branscher och verksamheter.

 

Alla färdiga tjänster kommer paketerade med ett digitalt formulär, process för digital ärendehantering och de smarta funktioner som krävs för den enskilda tjänsten, exempelvis inloggning med e-legitimation eller bankid, kösystem och bokningsbekräftelse.

 

Välj de tjänster som passar er och samla dem i en egen kundportal, med er egna grafiska design.

Saknar ni något eller har en idé om utveckling av e-tjänster, så skräddarsyr vi gärna dem till er.

Felanmälan

Lättillgänglig Felanmälan

Gör det lätt att skicka in och hantera en felanmälan. Med vår digitala tjänst för felanmälan får ni in all den information ni behöver för att åtgärda felet, kommunicera med anmälaren, skicka ärendet till rätt person och enkelt plocka ut statistik.

Felanmälan

Lättillgänglig Felanmälan

Gör det lätt att skicka in och hantera en felanmälan. Med vår digitala tjänst för felanmälan får ni in all den information ni behöver för att åtgärda felet, kommunicera med anmälaren, skicka ärendet till rätt person och enkelt plocka ut statistik.

Skoltjänster

Smidiga e-tjänster för skolans köer, information och intyg

Våra enkla och tillgängliga e-tjänster för grundskola och förskola förenklar kommunikationen mellan skola och vårdnadshavare. Genom att digitalisera ansökningar och information blir det rätt från början, med obligatoriska fält och en automatiserad process. Och ni handlägger ärendet med bara några knapptryck!

Medborgarförslag

Medborgarens digitala omröstare

Vår e-tjänst Medborgarförslag erbjuder en lättillgänglig och funktionell plats att skicka in och rösta på era medborgares utvecklingsförslag. Med hjälp av ett anpassningsbart formulär med tydlig förslagsbeskrivning skickar medborgaren in sitt förslag till en handläggare. Med ett knapptryck publicerar handläggaren förslaget och öppnar upp för omröstning

Reset Password

Säkert, tillgängligt och snabbt lösenordsbyte!

Har ni ett Active Directory för central användarhantering? Då kanske ni har upplevt att en vanlig belastning på IT-supporten är att användarna glömmer sina lösenord. Med Reset Password är det enkelt att på ett säkert sätt återställa sitt lösenord själv, utan att behöva ringa IT-supporten. Återställningen sker smidigt via ett formulär där användaren kommer
åt sin kontoinformation med hjälp av e-legitimation.

Serverat

Öka kommunens service och

tillgänglighet för näringslivet

Serverat innehåller färdiga digitala tjänster som gör det enklare för lokala företag att söka olika tillstånd hos sin kommun. E-tjänsterna är framtagna enligt riktlinjer från Tillväxtverket för att säkerställa en enhetlig standard och jämn kvalitet för alla Sveriges
företag.

Relief

En samling digitala tjänster, skapade för att underlätta hanteringen av flyktingar

I lösningen finns stöd för registrering av nyanlända familjer, evakueringsboende, en mobilapplikation som fungerar som en kontakt yta för flyktingar, lokal- och boende-hantering, uppföljning, tolkhantering m.m. Tjänsterna är framtagna utifrån massflyktsdirektivet och utökas hela tiden i samråd med kommunanställda. Ni bestämmer själva om ni vill använda alla eller delar av tjänsterna.

Har du andra tankar och idéer eller utmaningar vad gäller digitalisering hos er

så är du mer än välkommen att höra av dig till oss så bokar vi in en workshop.

bottom of page